KURUMSAL ÖDÜLLER
DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE BÜYÜK VERİ ÇALIŞMALARI ÖDÜLÜ
Üniversite:Bezmialem Vakıf Üniversitesi
Rektör:Prof. Dr. Rümeyza KAZANCIOĞLU
Proje Yürütücüsü:Dr. Kadir ATAŞ
Proje Adı: Akıllı Randevu Sistemi (ARS)
Proje Yürütücüsü: Dr. Kadir ATAŞ
Dr. Ataş, 2007 yılında Boğaziçi Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri
bölümünden mezun oldu. Bahçeşehir Üniversitesi'nde Küresel Siyaset ve
Uluslararası İlişkiler üzerine yüksek lisans programını tamamladı. İş
hayatına 2004 yılında başladı. Turkcell, Türk Telekom, Evolucare ve
Bezmialem Vakıf Üniversitesi Hastanesi olmak üzere toplam beş ayrı şirkette
20 yıllık iş tecrübesi bulunmaktadır. Bu şirketlerde yazılım geliştirme
uzmanı, analist, ürün yöneticisi, proje yöneticisi, teknoloji danışmanı,
ekip yöneticisi, direktör ve daire başkanı gibi çeşitli görevler
üstlenmiştir. Şu ana kadar 100’den fazla teknoloji projesinde yer almıştır.
En İyi İnovasyon Ödülü (Dünya Birinciliği, Londra 2018) ve En İyi Teknoloji
Servisi Ödülü (Avrupa Birinciliği, Berlin 2019) gibi uluslararası
yarışmalarda Türk Telekom'u temsil ederek iki ödül kazanmıştır. 2021
yılından bu yana Bezmialem Vakıf Üniversitesi Hastanesi’nde Bilgi
Teknolojileri Direktörü (Daire Başkanı) olarak görev yapmaktadır.
Proje Özeti:
Bezmialem Vakıf Üniversitesi hastanesine yapılan muayene randevu
başvurularını, yapay zekâ ve makine öğrenmesi algoritmalarını kullanarak
veriye dayalı gerçekleşme olasılığını hesaplayıp otomatik olarak yöneten
bir sistem geliştirilmiştir. Randevular, asil ve yedek olarak
değerlendirilmektedir. Bu sistem, doktor muayene kapasite planlarına
yapılan randevu başvurularının gerçekleşme olasılıklarını branş, doktor,
randevu saati, adres, cinsiyet, yaş aralığı ve mevsim verilerini kullanarak
regresyon ve karar ağacı algoritmaları ile tahmin etmektedir.
Gerçekleşme olasılığı hesaplandığında, iptal edilen randevular ve gelmeyen
hastaların yerleri diğer potansiyel hastalar ile doldurulmaktadır. Yedek
randevu alan hastalar, asil randevu iptal edildiğinde otomatik olarak
atanır. Ayrıca, yedek randevu alan hastalara hastanemize ne kadar süre
içinde ulaşabilecekleri sorulmaktadır; bu bilgiye dayanarak yapay zekâ
uygun atamaları gerçekleştirmektedir.
Akıllı Randevu sistemi %100 yerli insan kaynağı ile geliştirilmiştir.
Sistem, hastanede gelmeyen hasta oranını %11’den %3’e düşürmüş ve randevu
gerçekleşme oranında %9 artış sağlamıştır. Böylece muayene kapasite
kullanımında %5 oranında bir iyileşme elde edilmiştir.