​​​​​​​​​KURUMSAL ÖDÜLLER

DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE BÜYÜK VERİ ÇALIŞMALARI ÖDÜLÜ

Üniversite:Bezmialem Vakıf Üniversitesi

Rektör:Prof. Dr. Rümeyza KAZANCIOĞLU

Proje Yürütücüsü:Dr. Kadir ATAŞ

Proje Adı: Akıllı Randevu Sistemi (ARS)

Proje Yürütücüsü: Dr. Kadir ATAŞ

Dr. Ataş, 2007 yılında Boğaziçi Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri bölümünden mezun oldu. Bahçeşehir Üniversitesi'nde Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler üzerine yüksek lisans programını tamamladı. İş hayatına 2004 yılında başladı. Turkcell, Türk Telekom, Evolucare ve Bezmialem Vakıf Üniversitesi Hastanesi olmak üzere toplam beş ayrı şirkette 20 yıllık iş tecrübesi bulunmaktadır. Bu şirketlerde yazılım geliştirme uzmanı, analist, ürün yöneticisi, proje yöneticisi, teknoloji danışmanı, ekip yöneticisi, direktör ve daire başkanı gibi çeşitli görevler üstlenmiştir. Şu ana kadar 100’den fazla teknoloji projesinde yer almıştır. En İyi İnovasyon Ödülü (Dünya Birinciliği, Londra 2018) ve En İyi Teknoloji Servisi Ödülü (Avrupa Birinciliği, Berlin 2019) gibi uluslararası yarışmalarda Türk Telekom'u temsil ederek iki ödül kazanmıştır. 2021 yılından bu yana Bezmialem Vakıf Üniversitesi Hastanesi’nde Bilgi Teknolojileri Direktörü (Daire Başkanı) olarak görev yapmaktadır.

Proje Özeti:

Bezmialem Vakıf Üniversitesi hastanesine yapılan muayene randevu başvurularını, yapay zekâ ve makine öğrenmesi algoritmalarını kullanarak veriye dayalı gerçekleşme olasılığını hesaplayıp otomatik olarak yöneten bir sistem geliştirilmiştir. Randevular, asil ve yedek olarak değerlendirilmektedir. Bu sistem, doktor muayene kapasite planlarına yapılan randevu başvurularının gerçekleşme olasılıklarını branş, doktor, randevu saati, adres, cinsiyet, yaş aralığı ve mevsim verilerini kullanarak regresyon ve karar ağacı algoritmaları ile tahmin etmektedir.

Gerçekleşme olasılığı hesaplandığında, iptal edilen randevular ve gelmeyen hastaların yerleri diğer potansiyel hastalar ile doldurulmaktadır. Yedek randevu alan hastalar, asil randevu iptal edildiğinde otomatik olarak atanır. Ayrıca, yedek randevu alan hastalara hastanemize ne kadar süre içinde ulaşabilecekleri sorulmaktadır; bu bilgiye dayanarak yapay zekâ uygun atamaları gerçekleştirmektedir.

Akıllı Randevu sistemi %100 yerli insan kaynağı ile geliştirilmiştir. Sistem, hastanede gelmeyen hasta oranını %11’den %3’e düşürmüş ve randevu gerçekleşme oranında %9 artış sağlamıştır. Böylece muayene kapasite kullanımında %5 oranında bir iyileşme elde edilmiştir.